میدیـــا رایــانه

مـرکز ارائـه کلیـه ی خدمـات کامپیوتـری

میدیـــا رایــانه

مـرکز ارائـه کلیـه ی خدمـات کامپیوتـری

ایدز، بیماری ویروسی خطرناک اما قابل پیشگیری

ایدز، بیماری ویروسی خطرناک اما قابل پیشگیری

 

خطر جدی ایدز در روسیه

در حال حاضر حدود 28 میلیون نفر از 40 میلیون جمعیت بیمار مبتلا به ایدز در آفریقا زندگی می‌کنند ولی متخصصین بطور جدی هشدار می‌دهند که میزان این بیماری در شرق اروپا و آسیا در حال پیشرفت و افزایش است. در حال حاضر رشد این بیماری در کشور روسیه و جمهوری‌های تازه استقلال یافته از هر کشور دیگری در دنیا سریع‌تر است.

90% درصد این افراد مبتلا به مواد اعتیادزای تزریقی هستند ولی مسئولین از افزایش جدی میزان این بیماری در بی‌خانمانها خبر می‌دهند. و هشداری برای ما. روسیه و جمهوریهای تازه استقلال یافته‌اش در چند قدمی ما هستند.

اهمیت تشخیص زود هنگام آلودگی با HIV

در گذشته خیلی‌ها با این استدلال که هیچ درمانی برای ایدز وجود ندارد، هیچ رغبتی برای انجام آزمایش برای تشخیص این بیماری نداشتند. این در حالی است که امروزه درمانهای مؤثری برای این بیماری شناخته شده است که هرچه درمان زودتر شروع شود نتیجه بهتر خواهد بود. ولی باید بدانید که مرز مشخصی وجود دارد که بعد از آن احتمال پاسخ به درمان بسیار کم می‌شود.


جنبه‌های روانی در افراد مبتلا به ایدز

به دلیل ویژگی‌هایی که در سندروم نقص ایمنی اکتسابی وجود دارد اعم از طبیعت طولانی و مزمن بیماری خطر بالای سرایت ویروس و لاعلاج ماندن بیماری ایدز به یک بیماری هولناک نزد انسان تبدیل شده است.

آگاهی شخص از آلوده بودنش به این ویروس سیل عظیمی از مشکلات روحی و روانی را به دنبال خواهد داشت. می‌توان این اختلافات روانی را در 4 فاز جداگانه مورد توجه قرار داد:

1ـ افرادی که در معرض تماس و آلودگی با ویروس ایدز قرار دارند به طور دائم از خطری که در کمینشان است دچار وحشت و آشفتگی خاطر می‌شوند و در رفتار روزمره‌ی آنان اثرات سوءیی خواهد گذاشت. این اظطراب و پریشانی در خصوص مصرف داروهای تزریقی و انجام عمل جنسی به مراتب بیشتر خواهد بود.

2ـ محدوده‌ی زمانی بین عفونت اولیه و ظهور آنتی‌بادی در بدن علیه ویروس در سرم خون بیمار را شامل می‌شود. این دوره ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد ولی ظهور تحقیقات سرمی در فرد معمولاً 6 ماه پس از تماس با ویروس صورت می‌گیرد.

3ـ این دوره دوره‌ی بدون علامت هم می‌گویند و از زمان ظهور آنتی‌بادی در خون فرد آلوده تا آغاز پیشرفته‌ی علائم بالینی به طول می‌انجامد. فاز سوم ممکن است ماه‌ها و حتی سالها ادامه یابد که البته در فرد با همراه شدن گستردگی علائم بالینی متفاوت خواهد بود.

4ـ با علائم شدید ضعیف شدن سیستم ایمنی اختلالات نرولوژیک همرا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد