میدیـــا رایــانه

مـرکز ارائـه کلیـه ی خدمـات کامپیوتـری

میدیـــا رایــانه

مـرکز ارائـه کلیـه ی خدمـات کامپیوتـری

روشهای طبخ و نوشیدن چای در بین ملل مختلف جهان

انگلستان:
مردم انگلستان از بزرگترین مصرف کنندگان چای در جهان هستند . برای دم کردن چای در این کشور معمولا از قوری های نقره ای یا چینی استفاده می شود . پس از آنکه آب جوش آمد ، قوری را بوسیله آبی که جوش آمده گرم می کنند و چای در قوری ریخته و آنگاه به قدر کافی آب روی آن می ریزند و پنج دقیقه صبر می کنند تا دم بکشد. معمولا در موقع صرف چای از شیر و کرم هم استفاده می کنند . در بعضی از شهرهای انگلستان ، چای خالص با لیموی تازه می نوشند.

نیوزلند:

طریق طبخ چای در نیوزلند همانند انگلستان است و در حدود 80 درصد از مردم در حدود هفت فنجان در روز مصرف می کنند.

استرالیا:
پررنگ ترین فنجانهای چای را دامداران استرالیا مصرف می کنند. طرز تهیه هم مانند انگلستان است.

هلند:مردم هلند پس از آنکه چای را در قوری ریختند زیر سرپوشی قرار می دهند تا دم بکشد و کافه های مخصوص در آن کشور وجود دارد که فقط چای سرو می کند.

آمریکا:
در آمریکا چای را به طریق مختلف می نوشند و علاقه خاصی به نوشیدن چای با یخ (
ice tea) دارند. یعنی یک فنجان چای را در یک لیوان پر از یخ می ریزند و قطعه های لیموی تازه در آن می ریزند.

کانادا:
چای را معمولا در قوری دم می کنند .

شوروی:
چای را بوسیله سماورهای نقره ای و ورشویی و همچنین در قوری چینی تهیه و طبخ می کنند و برخلاف سایر ممالک چای را در استکانهای بزرگ می نوشند و اغلب از مربا استفاده می کنند .

چین:
چینی ها هیچ وقت چای را در قوری دم نمی کنند . بلکه قبل از آنکه آب جوش بیاید چای را در فنجانهای بی دسته ریخته و آب گرم روی آن می ریزند و در آن را با درپوش می پوشانند. همین که دم کشید بدون شیر و شکر می نوشند . اگر کسی فنجان چای را دفعتا بیاشامد او را شخصی بی تربیت می دانند. باید قبل از آشامیدن چای به طور مودبانه ای روی خود را برگرداند و به طرف هر یک از حاضرین تعارف کند.

ژاپن :

در ژاپن چای را مقدس می دانند و نام آن را همیشه با احترام ادا می کنند( اوچا یا حضرت چای) و قبل از اینکه بنوشند به مردگان و نیاکان خود تعارف می کنند.

هندوستان:
در کشور هند که یکی از عمده ترین کشورهای تولید کننده چای است به استثنای یکی دو شهر ، به طور کلی چای را با شیر و آب و شکر یک جا مخلوط کرده و می جوشانند. در مناطق چایکاری ، معمول است که چای خالص را با نمک و فلفل مصرف می کنند و عقیده دارند چای با نمک تولید انرژی بیشتری می کند . چای بدون هل در هندوستان به ندرت مصرف می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد