میدیـــا رایــانه

مـرکز ارائـه کلیـه ی خدمـات کامپیوتـری

میدیـــا رایــانه

مـرکز ارائـه کلیـه ی خدمـات کامپیوتـری

فضایل و سخنان خلیفه سوم - عثمان ( رض )

از فضایل حضرت عثمان ( رض )

1 ـ خداوندا من از عثمان راضیم تو نیز از او راضی باش .« رسول خدا ( ص )»

2 ـ خداوند شمشیری در غلاف دارد ( شمشیر فتنه و آشوب و اختلاف ) تا زمانی که عثمان زنده است از غلاف بیرون نمی‌آید . وقتی که عثمان شهید شد بیرون می‌آید و تا قیامت به غلاف نمی‌رود .

3 ـ ای عثمان خداوند بعد از من لباس خلافت را به تو می‌پوشاند و منافقان می‌خواهند آن را از تن بیرون کنی و از خلافت استعفاء بدهی . تو استعفاء نده و در آن روز ، روزه دار باش و نزد من افطار کن .

4 ـ به خدا سوگند عثمان بن عفان 70 هزار از امتم را که مستوجب دوزخند شفاعت می‌کند تا این که آنها را داخل بهشت گرداند .

5 ـ برای هر پیامبری در بهشت رفیقی است و رفیق من در بهشت عثمان بن عفان است .

6 ـ داخل بهشت شدم به کاخی از دُرّ و یاقوت و طلا رسیدم پرسیدم از آن کیست ، گفتند برای خلیفه‌ی بعد از تو عثمان بن عفان که مظلوم کشته می‌شود .

از سخنان حضرت عثمان ( رض )

1 ) کسی که ترک دنیا کند خداوند دوستش دارد ، وقتی که ترک گناه کند ملائکه دوستش دارند.

2 ) شیرینی عبادت را در 4 چیز یافتم : 1 ـ ادای فرائض و واجبات . 2 ـ دوری از گناه 3 ـ امر به معروف  4 ـ نهی از منکر

3 ) تعجب می‌کنم از کسی که می‌داند کارها به قضا و قدر است ولی برای چیزهایی که از بین می‌روند غمگین می‌شود .

4 ) کسی که نمازهای پنج‌گانه‌ را در وقت خود بخواند و بر آن دوام داشته باشد . خداوند او را دوست می‌دارد . بدنش سالم می‌شود ، فرشتگان او را محافظت می‌کنند ، برکت وارد خانه‌اش می‌گردد ، از روی پل صراط مانند برق می‌گذرد و از آتش جهنم نجات می‌یابد.

5 ) سه چیز نزد من در دنیا عزیز است : 1 ـ سیر کردن گرسنگان 2 ـ تهیه‌ی لباس برای بی‌لباس 3 ـ تلاوت قرآن مجید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد