میدیـــا رایــانه

مـرکز ارائـه کلیـه ی خدمـات کامپیوتـری

میدیـــا رایــانه

مـرکز ارائـه کلیـه ی خدمـات کامپیوتـری

آموزش چک کردن ایمیل check mail

 در این فصل خواهیم آموخت چگونگی ....

چک کردن ایمیل check mail 

- ارسال پیامsend mail  - کادر to - Subject کادر متن message box -Add cc:- Add bcc:- Attach files:- Send -حذف پیامهای خوانده شده از صندوق پستی:

چک کردن ایمیل check mail

اینک با این فرض که شما یک idدرyahooدارید برای چک کردن ایمیل به طریق ذیل عمل می کنیم .

ابتدا از برنامه internet explorerودر قسمت آدرس بار آدرس سایت yahoo.comرا ترتیبی که قبلاً شرح داده شد وارد کرده ومنتظر بار گذاری ونمایشyahoo.comمی شوید با ظهور صفحه اول این سایت روی دکمه Mailکلیک نموده تا شکل صفحه ی بعد نمایش یابد.

در این پنجره اقدام به وارد کردن صحیح idخود در قسمتyahoo idوسپس وارد کردن passwordدر کادر مربوطه passwordو سپس با کلیک بر روی دکمه sing inورود به idوایمیل خود را آغاز کنید.در صورتی که id یا passwordخود را اشتباه وارد کرده باشید احتمالاً با پیام خطایی مشابه شکل صفحه بعد مواجه شده وباید آن را مجدداًتصحیح ووارد کنید وبا زدن کلید sing inبرای بار دوم ورود به محیط داخل ایمیل را از سر بگیرید با این کار ودر صورت درستی idوpasswordشما با محیطی شبیه محیط شکل صفحه بعد مواجه می شوید ومی توانید اقدام به خواندن ایمیل های تازه رسیده که هنوز توسط شما خوانده نشده بپردازید.

ارسال پیامsend mail

برای ارسال پیام (نوشته،فایل پیوست و....)باید مطابق آنچه در چک ایمیل گفته شد به داخل محیط ایمیل خود بروید وازآنجا طی مراحلی که به ترتیب شرح داده می شود اقدام به ارسال پیام برای idهای مورد نظر نمایید.در شکل صفحه قبل نمایی از محیط داخل ایمیل را مشاهده کردید برای ارسال ایمیل باید روی دکمه composeکلیک کنید تا صفحه ای مشابه آنچه در صفحه بعد هست را ببینید.

کادر to

در مقابل این گزینه ودر کادر مربوطه آدرس گیرنده پیام یا ایمیل را درج می کنیم .که این آدرس شاملuserid@domainباید باشد یعنی باید idدقیق گیرنده به همرا ه علامت(ات ساین@)وسپس نام دامنه یا سایتی که ایمیل گیرنده در آن سایت ایجاد شده است را باید نوشت.

Subject:

موضوع پیام ارسالی که نوشتن آن حتماً لازم نیست فقط برای توضیح بیشتر واینکه گیرنده متوجه موضوع پیام جدید شود می توان آن را نوشت.

کادر متن messeage box

در این کادرمتن پیام را تایپ می نماییم ویا اینکه اگر متن را قبلاً در یک محیط نوشتاری مانند برنامهnotepad،wordpad،wordتایپ نموده ایم اینک باید در این کادر paste(الصاق)نماییم.

Add cc:

با زدن این دکمه هم کادری در مقابل گزینه cc:ودر پایین کادر to قرار می گیرد.

Add bcc:

با زدن این دکمه هم کادری در مقابل گزینه bcc:ودر پایین کادرtoقرار می گیرد.

این دو کادر را زمانی به کار می بریم که بخواهیم پیامی را در یک زمان وبرای چندین idمختلف ارسال کنیم برای برای این کار بعد از هر userid@domainیک علامت; برای جدا کردن idهای مختلف از هم قرار می دهیم .

تفاوت بین cc،bccدر این است که در ارسال ccگیرندگان پیام می فهمند که این پیام برای چه کسانی بجز خودشان ارسال شده است ولی در ارسال bccبرای گیرنده پیام مشخص نیست که این پیام بجز او برای چه کسانی ارسال شده است .معمولاً زمانی که شرکتی برای یکسری شرکت رقیب پیامی را می فرستد برای اینکه هر شرکت گیرنده از اینکه پیام برای چه شرکتهای دیگری بجز خودش ارسال شده مطلع نشود ترجیح داده میشود که از این گزینه استفاده شود.

Attach files:

هرگاه بخواهیم به همراه متن ارسالی یکسری فایل را به عنوان فایل پیوستی یا الحاقی هم بفرستید با زدن دکمه attachوسپس یافتن مسیر وانتخاب فایلهای الحاقی توسط دکمهbrowsمی توانید به این کار اقدام کنید .

Send:

بعد از تکمیل کادر هایی که توضیح داده شد برای ارسال پیام روی این دکمه باید کلیک نمودوسپس منتظر پیام تأیید ارسال ایمیل شد(message sent)

حذف پیامهای خوانده شده از صندوق پستی:

با ورود به idوکلیک بر روی inbox(صندوق پستی)های محیط درونی ایمیل لیست تمام پیامهایی را که دریافت شده است می توانید ببینید برای حذف هر تعداد از این پیامها آنها را تیک زده (با کلیک روی مربع ابتدای عنوان پیام)وسپس دکمه deleteرا می زنیم .این کار منجر به حذف پیام وبیشتر شدن فضای خالی ایمیل خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد