میدیـــا رایــانه

مـرکز ارائـه کلیـه ی خدمـات کامپیوتـری

میدیـــا رایــانه

مـرکز ارائـه کلیـه ی خدمـات کامپیوتـری

ترفندی برای جلوگیری از ویروس

ترفندی برای جلوگیری از ویروس

بعد از رواج اینترنت، کامپیوترهای شخصی و کامپیوترهای اداری به هم راه پیدا کردند. به این صورت هرکس از هر نقطه‌ی جهان می‌توانست با فرستادن پست الکترونیکی (Email) یا از راه وب (Web) با هر کامپیوتر دیگری تماس برقرار کند.

این راحتی در کار جنبه‌ی تیره‌ای هم دارد. با فرستادن برنامه‌های مخرب (یا به اصطلاح ویروسی) که از یک کامپیوتر به کامپیوتر بعدی راه پیدا می‌کند............................

بعضی‌ها سعی بر این داشتند که از راه اینترنت به کامپیوتر بعدی راه پیدا کنند، بعضی‌ها سعی داشتند که از راه اینترنت به کامپیوتر دیگران صدمه بزنند.

این نوع ویروسها سالانه میلیاردها دلار به اقتصاد جهانی صدمه وارد می‌کردند و در نتیجه سازمان‌های پلیسـی  FBI و Inter Pol را وادار به تعقیب و بازداشت صدها نفر در ده‌ها کشور کرد ولی با این حال تعداد حملات ویروسی روز بروز همچنان افزایش پیدا می‌کند.

با استفاده کردن از این چند ترفند شما می‌توانید احتمال گرفتن ویروس را در کامپیوتر خود کاملاً محدود کنید:

1ـ حتماً یک نرم‌افزار ضد ویروس در کامپیوتر خود نصب کنید، نرم‌افزارهایی چون نورتون (Norton) یا مکافی (MacAfee) تمامی سیستم را چک کرده، فایل‌های حامل ویروس را پاک می‌کنند.

2ـ غیر از فایل‌های تصویری (Images) یا فایل‌های متنی (Text) هیچ‌وقت فایل پیوست شده در پست الکترونیکی ATTACHMENT)) Email را باز نکنید حتی اگر به‌ نظر بیاید که از طرف دوست شما به شما فرستاده شده. 99% ویروس‌ها از طریق Email به کامپیوتر راه پیدا می‌کند.

معمولاً فایل‌های تصویری با انشعاب‌های JPG یا GIFیا SWF فایل‌های صوتی با انشعاب‌هایWAVیا RAو فایل‌های متنی (Text) با انشعابTXT بدون ضرر می‌باشند و می‌توان آنها را باز کرد.

ولی فایل دیگری که از این طریق به شما می‌رسد که احتمال داشتن ویروس را دارد. اگر این نوع فایل از طرف دوست شما به شما رسیده، اول با دوست خود تماس بگیرید که مطمئن شوید فایل از طرف دوستتان فرستاده شده و بعد آن را باز کنید. اگر Email ظاهراً از یک کمپانی یا یک شرکت به شما رسیده فایل‌های پیوست شده‌ی آن را باز نکنید.

هیچ شرکت معتبری برای شما غیر منتظره فایل نمی‌فرستد، مگر اینکه خودتان درخواست کرده باشید.

3ـ از سایتهای ناشناخته و غیر معتبر هیچ‌وقت فایلی را Download نکید. این فایل‌ها می‌توانند حامل ویروس باشند.

4ـ سعی کنید سی‌دی‌ها (CD) و فلاپی‌هایی که منشاء آن را نمی‌شناسید در کامپیوتر خود نصب نکنید ـ حتماً یک سیستم امنیتی FIRE-WALL در کامپیوتر خود نصب کنید.

نرم‌افزارهایی مثل ZONE ALARM  می‌توانند دسترسی کامپیوترهای خارجی را به کامپیوتر شما را محدود کنند.

درحالی که با استفاده از این چند ترفند می‌توانید از گرفتن ویروس جلوگیری کنید.

بهترین عمل برای راحتی خیال این است که هر هفته یک نسخه‌ی پشتیبان (Backup) از فایل‌های مهم و شخصی خود بروی یک CD ضبط کنید و در محلی مطمئن نگه دارید.

نظرات 1 + ارسال نظر
هادی شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:56 http://manotomamishavim.blogsky.com

سلام دوستان
یک سوال دارم که خیلی برام مهمه خواهشا کمکم کنین. من یک برنامه را باید روی سیستم نصب کنم ولی این برنامه از من کد هشت رقمی مخصوص سیستم کامپیوترم رو میخواد که بهش میگنhardware fingerprint ظاهرا این کد برای هر سیستمی منحصر به فرد هست و هر کامپیوتر یکی مخصوص خودش داره نمونه کد ها به این شکله:257C-6CEC
خواهشن کمک کنین خیلی خیلی برام مهمه من باید با اون برنامه کار کنم مربوط به کارمه

سلام عزیز:
شرمنده شاید نتوانم زیاد کمک کنم ولی تا جایی که با نرم افزارها کار دارم سه نوع کد هست یکی برای سیستم خود مشتری که به هنگام نصب از کاربر می خواد یعنی به هنگام نصب اتوماتیک دو نوع کد برای برنامه فعال می گردد . و به همراه نرم افزار هم یک کد هست بعد باید این کد به همراه کد سیستم را برای شرکت سازند خواند و کد ویژه رو گرفت .
با توجه به سوال شما معلوم نیست از شرکتی خرید کردی یا .... این موضوع به نظرم رسید . بیان نمودم . همیشه موفق و سر بلند باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد